Gants/ Gloves

Forum rules
Bienvenue a  la section francaise du club AJS et Matchless. Ici vous pouvez ecrire en Francais ou en Anglais, poser des questions et obtenir des informations sur votre moto de la marque.

Que vous soyez proprietaire ou simplement interesse par la marque, vous etes ici bienvenu .
Locked
User avatar
saltbox alf
Deceased
Posts: 2205
Joined: Mon Oct 03, 2011 12:25 pm
Location: Aude, France

Gants/ Gloves

Post by saltbox alf »

Bonjour mes amis, n'oubliez pas que c'est maintenant une nouvelle loi en France de rouler avec des gants approuvés CE.

Hi chaps and chapesses,don't forget it is now compulsory to wear CE approved gloves in France ,when riding ( not all the time :rofl: )


Aussi n'oubliez pas votre gillet jaune dans votre poche ou sac.Si vous avez un depanage, c'est obligitoire pour portez votre gillet


Don't forget your yellow vest in your bag or pocket. If you have a breakdown you must wear you your vest.
Allons-y, amis de Matchless et AJS
JEAN-NOEL
Member
Posts: 601
Joined: Wed Oct 12, 2005 10:45 pm
Location: FRANCE

Re: Gants/ Gloves

Post by JEAN-NOEL »

Merci Alan !
56G80S
Member
Posts: 3353
Joined: Wed Oct 12, 2005 10:45 pm
Location: N YORKS UK

Re: Gants/ Gloves

Post by 56G80S »

And what is the penalty for not doing so?

A severe telling off in both cases?

Like the breathalsyer no-one carries?

Johnny B
User avatar
saltbox alf
Deceased
Posts: 2205
Joined: Mon Oct 03, 2011 12:25 pm
Location: Aude, France

Re: Gants/ Gloves

Post by saltbox alf »

It's not so much the fine or telling off! It may well be if you have a tumble and your insurance says "and where were your gloves? " ergo -no compensation or much reduced!!

Ce n'est pas tant l'forfaiture ou la blah blah blah Il peut bien être si vous avez une chute et votre assurance dit «et où étaient vos gants? 'Ergo - pas de compensation ou beaucoup réduit!

Eh voila! Sans guants!!
sans gants.jpg
Breathaliser has been de- criminalised
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Allons-y, amis de Matchless et AJS
aeac21
Deceased
Posts: 17
Joined: Mon Jan 01, 1990 12:00 am
Location: FRANCE

Re: Gants/ Gloves

Post by aeac21 »

The penalty would be 68€ and one point less on your licence.... :twisted: :twisted:
Locked