know AJS model

Forum rules
Bienvenue a  la section francaise du club AJS et Matchless. Ici vous pouvez ecrire en Francais ou en Anglais, poser des questions et obtenir des informations sur votre moto de la marque.

Que vous soyez proprietaire ou simplement interesse par la marque, vous etes ici bienvenu .
Naoufel
Posts: 6
Joined: Fri Oct 22, 2021 1:42 pm
Location: Leicestershire UK

Re: know AJS model

Post by Naoufel »

Hello
thank you Mr Dave
but there is a slight problem, it is not the photos of the frame of my motorcycle in question, i sent it to mr Bill ( that I greet )
just to explain to him the modification that had,(it's just to compare ) already on my frame there is no this triangular-shaped sheet metal at the level of the Rear footrest, I think it was older than 1953 the model (modest opinion) it remains an enigma the model of this bike!
User avatar
clive
Member
Posts: 5649
Joined: Mon Jan 01, 1990 12:00 am
Location: LONDON UK

Re: know AJS model

Post by clive »

I would suggest the rear (hinged so relatively early model with rear suspension?) and possibly front mudguards are AMC, as is the oil tank and toolbox and headlight ears. Looks to me like the front mudguard as it currently is may hit the radiator on full compression. The earlier lower frame rails had the passenger footrest lugs and the rear loop did not have the triangular reinforcement. The frame number appears to put it at 48/49 according to Roy Bacons post war models book but I have my doubts. It would truly be a major piece of work to get this to an original model and I would wonder if the expense involved was worth it.

blame google for the translation!
Je suggérerais que l'arrière (modèle articulé donc relativement ancien avec suspension arrière?) Et éventuellement les garde-boue avant soient AMC, tout comme le réservoir d'huile et la boîte à outils et les oreilles de phare. Il me semble que le garde-boue avant tel qu'il est actuellement peut heurter le radiateur en pleine compression. Les longerons inférieurs antérieurs avaient des pattes de repose-pieds passager et la boucle arrière n'avait pas de renfort triangulaire. Le numéro de cadre semble le mettre à 48/49 selon le livre des modèles d'après-guerre de Roy Bacons mais j'ai mes doutes. Ce serait vraiment un travail important pour obtenir un modèle original et je me demanderais si les dépenses impliquées en valaient la peine.
clive
if it ain't broke don't fix
Naoufel
Posts: 6
Joined: Fri Oct 22, 2021 1:42 pm
Location: Leicestershire UK

Re: know AJS model

Post by Naoufel »

Hi mister clive
thank you for your opinion, its helps me a lot, you mentioned
"Roy Bacons' post-war model book" Does the book include the AJS frame numbers? if so it must give a clear solution to know its exact model no?

salut monsieur clive
merci pour votre avis , sa m'aide beaucoup , vous avez mentionner
"le livre des modèles d'après-guerre de Roy Bacons " es-que se livre comprend les numéros des cadre AJS ? si oui ça doit donner une claire solution pour connaitre son model exacte non ?
User avatar
clive
Member
Posts: 5649
Joined: Mon Jan 01, 1990 12:00 am
Location: LONDON UK

Re: know AJS model

Post by clive »

The frame numbers were common to both AJS and Matchless. The book will not tell you the model, the only way you are going to find that out is using the dating service.

Les numéros de trame étaient communs à AJS et Matchless. Le livre ne vous dira pas le modèle, la seule façon de le découvrir est d'utiliser le service de rencontres.
clive
if it ain't broke don't fix
Locked